Related Posts with Thumbnails

~~ Asah Minda ~~

Terlalu sibuk dengan pelbagai urusan tetapi masih berkesempatan mengekalkan rutin hidup ...isk...maksudnya hobi ler tu...;))..Dalam proses....

1 ) Awaken the Gaint Within - by Anthony Robbin
- mungkin bagi yang dah pernah baca menganggap buku ini dah lapok walaupun dua tahun penerbitannya tapi disebabkan kesibukan dan mengaulakan buku yang lain, ana tinggalkan sekejap buku ini.
Walaupun penulisnya bukan sekepercayaan dengan ana tetapi tulisannya amat baik. Rasulullah kata ilmu yang ada pada mereka(orang kafir) perlu direbutkan kembali..( tak ingat reference ). Buku mengenai motivasi diri dan bagaimana hendak mengawal emosi dalam apa juga keadaan...ana akan review buku ini setelah habis membaca. InsyaAllah..

2 ) Risalah Ta'alim - Muhammad Abdullah Al-Khatib
- buku ini adalah salah satu buku penting di dalam silibus usrah. Walaupun dah berjaya menghabiskan tetapi masih lagi mengulang membacanya untuk betul-betul terkesan dengan fikrah ini. Insyallah...sama-sama kita menjiwainya. Tak perlu review sebab semua ikhwan dan akhwat dah tahu dan dah terkesan dengan risalah As Syahid.

3 ) Mutiara Karya Mentari - Ustaz Shamsujunaindi El Syams bin Mat Deris
- tumpuan kepada fikah dan tarbiyah dan unsur tazkirah. menerapkan 13 Tazkirah dan penghuraiannya. 93 muka surat sahaja tetapi masih belum habis...hehehe...

** buku-buku lain masih ada di tangan dan belum menyelak2...;)) jadi tak perlu di masukkan disini..

0 comments:

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO