Related Posts with Thumbnails

Ombak Jiwaku


Ombak Jiwaku
Sesungguhnya...Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
KepadaMu sahajalah tempatku mengadu
Dan kepadaMu jualah tempat aku memohon pertolongan
Engkau tolonglah aku Ya Allah...
Betapa jiwaku berombak-ombak...
Kekadang menghempas hebat ditepian pepantai
Aku dapat rasakan bahawa betapa emosiku begitu tidak stabil
Sehingga kekadang aku keliru
Adakah itu bisikan serta pujuk-rayu bahkan hasutan syaitan ?
Atau adakah itu dorongan nafsu ammarahku dari dalam ?
Seorang aku ketika ini...oohhh...benar-benar keliru .....
Tuhanku...
Dengan suluhan ilmuMu...
aku tahu apa yang aku buat ini benar
Dan aku yaqin janjiMu juga adalah benar
Adakah reaksi itu membuktikan bahawaAku hanya seorang wanita biasa
Yang penuh dengan gangguan emosinya
Ya Allah......berikanlah aku kekuatan
Aku sungguh-sungguh lemah...
Aku sungguh-sungguh hina...
Aku sungguh-sungguh dangkal...
Aku sungguh-sungguh dhoif...
Aku sungguh-sungguh kerdil...
Ya Allah...Ya Rahman...Ya Rahim...
Engkaulah saja matlamatku...
Hidupku, ibadatku serta matiku hanyalah untukMu...
Aku benar-benar bermohon kepadaMu...
Hidupkanku dalam Islam
Matikanlah aku dalam Islam
Kiranya Engkau matikan aku...
Kurniakanlah aku sebuah kematian yang husnul khatimah
Ya Allah...Aku mohon dengan segala nama-namaMu yang teramat mulia
Berilah hambaMu yang hina ini sedikit kekuatan jiwa
Bagi mengatasi alunan ombak jiwaku.....
Agar ianya kembali dalam keadaan tenang...
Kurniakanlah aku kecekalan, ketabahan, kemantapan....
Sebagai sebuah kekuatan dalam aku melalui ujian keimanan dariMu ini Ya Allah
Sesungguhnya...Aku benar-benar yakin padaMu Ya Allah
"wala hawla wala quwwata illa billahil aliyyilazeem "

0 comments:

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO