Related Posts with Thumbnails

Le Grand Voyage

alhamdulilah sempat juga saya menulis di sini. ada sedikit kesempatan menonton filem Le Grand Voyage. Saya tak tahu mengenai filem ini pada mulanya, tetapi disebabkan desakan seorang teman menemaninya menonton, saya gagahi juga untuk tidak mengecewakan sahabat saya ni. Pada mulanya saya merasakan tidak ada apa-apa yang menarik malahan membuang masa saya sahaja, tetapi setelah separuh menonton barulah saya dapat feel cerita ini.












Filem yang memenangi Best Film Award di Festival Filem Venice memang sesuai di tonton oleh semua lapisan masyarakat. Mengisahkan perjalanan Reda ( anak ) dan ayahnya sejauh 5,000 km dengan menaiki kereta dari France ke Mekkah untuk menunaikan ibadah haji. Konflik dan pelbagai peristiwa berlaku sepanjang perjalanan mereka. Best juga di tonton dan tidak rugi untuk meluangkan sedikit masa menonton filem ni.


Saksikan filem ni di (takde malay/eng/arab subtitle, tapi boleh faham punye...:)) http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=5647474908571696476&hl=en

0 comments:

  ©Template by Dicas Blogger.

TOPO